Atbalsta personāla komisija – Konsultatīvais centrs
Atbalsta personāla apvienībai ir svarīga loma skolas kopienas labklājības un mācību vides atbalstīšanā. Šie speciālisti ir pieejami, lai palīdzētu izglītojamiem, pedagogiem un tiesiskajiem pārstāvjiem risināt dažādas problēmas un veicinātu labu emocionālo un sociālo līdzsvaru.
Izglītības iestādē ir pilns atbalsta speciālistu komplekts:
- Speciālais pedagogs – I. Mickeviča;
- Izglītības psihologs – I. Moisejeva;
- Sociālais pedagogs – J. Puškina;
- Pedagogs-logopēds – A. Čaikovska;
- Medicīnas māsa – J. Betova.
Individuālais atbalsts skolēniem
Skolas atbalsta personāls strādā, lai nodrošinātu individuālu atbalstu izglītojamiem, kuriem ir mācību vai emocionālas grūtības. Viņi veic novērtējumus, sniedz mācību palīdzību, nodrošina emocionālo atbalstu un attīsta pielāgotus risinājumus, kas atbilst izglītojamā vajadzībām.
Sociālā un emocionālā kompetence
Skolas atbalsta personāls veicina sociālo un emocionālo kompetenci skolēnos. Viņi rīko grupu nodarbības, individuālas konsultācijas un programmas, kas palīdz attīstīt emocionālo inteliģenci, problēmu risināšanas prasmes, sadarbību un labas attiecības ar citiem.
Atbalsts skolotājiem
Skolas atbalsta personāls sniedz atbalstu pedagogiem, organizē apmācības un konsultācijas, palīdz veidot klases vadības stratēģijas, mācību plānošanu un rīcības vadlīniju izstrādi, veicinot skolotāju profesionālo attīstību un palīdzot radīt veiksmīgu mācību vidi.
Atbalsts vecākiem un ģimenēm
Skolas atbalsta personāls sniedz atbalstu arī tiesiskajiem pārstāvjiem un ģimenēm, lai palīdzētu risināt dažādus jautājumus un grūtības, sniedz konsultācijas, organizē izglītojošas nodarbības, sniedz informāciju par resursiem un atbalsta iespējām.
Skolas politikas un programmās
Skolas atbalsta personāls piedalās skolas politikas un programmās, lai veicinātu labklājību un pozitīvu mācību vidi, piedalās skolu attīstības plānošanā un veic pasākumus, kas atbalsta skolas kultūru un vērtības.
Bibliotēka
Bibliotēka – izglītības iestādes būtiska daļa, kas atbalsta mācību procesu, veicina lasītprasmi un nodrošina plašu informācijas avotu klāstu. Izglītības iestādes bibliotēkas mērķi un uzdevumi:
Informācijas pieejamība
Izglītības iestādes bibliotēkas galvenais mērķis ir nodrošināt izglītojamiem un pedagogiem piekļuvi plašam un daudzveidīgam informācijas avotu klāstam. Tas ietver grāmatas, žurnālus, žurnālus, digitālos resursus un citus materiālus, kas atbilst mācību programmām un interesēm.
Lasītprasme un literārā izpratne
Bibliotēka ir vieta, kur skolēni var attīstīt savu lasītprasmi un literāro izpratni. Tā piedāvā dažādas grāmatas un literatūras darbus, kas veicina lasīšanas ieradumu veidošanos, izpratni par literatūras žanriem un autoriem, kā arī veicina radošumu un domāšanu.
Atbalsts mācībām un pētniecībai
Bibliotēka ir būtisks atbalsta elements mācību procesā. Tā nodrošina resursus un materiālus, kas palīdz skolēniem paplašināt savas zināšanas, veikt pētniecības darbus un veidot prezentācijas. Bibliotekāri arī palīdz skolēniem un skolotājiem atrast nepieciešamo informāciju un izmantot bibliotēkas resursus efektīvi.
Lasīšanas un kultūras vide
Bibliotēka veicina lasīšanas un kultūras vidi izglītības iestādē. Tā organizē grāmatu izstādes, literāros pasākumus, autortikšanās un citus pasākumus, kas veicina interesi par literatūru un kultūras mantojumu. Tas palīdz veidot bagātīgu un iedvesmojošu vidi, kas attīsta skolēnu izpratni par literatūru un mākslu.
Informācijas meklēšana un kritiskā domāšana
Bibliotēka veicina skolēnu informācijas meklēšanas prasmes un kritisko domāšanu. Tā sniedz nodarbības un atbalstu, kas māca skolēniem veidot pareizas informācijas avotu atzīšanas un izvērtēšanas prasmes, kā arī veicināt kritisko un analītisko domāšanu.
Sadarbība ar institūcijām
Bibliotēka veicina sadarbību ar citām bibliotēkām, izglītības iestādēm un kultūras institūcijām. Tas ļauj dalīties resursiem, veidot kopīgus projektus un nodrošināt plašākas mācību un kultūras iespējas skolēniem.
Iestādes padome
Izglītības iestādes padomes mērķis ir nodrošināt izglītojamo, pedagogu, vecāku/tiesisko pārstāvju un izglītības iestādes administrācijas savstarpējo sadarbību, kā arī sadarbību ar citām valsts un pašvaldības institūcijām un nevalstiskajām organizācijām. Tā ir domāta, lai nodrošinātu līdzdalību un iesaistīšanos iestādes darbībā, lēmumu pieņemšanā un kopējās attīstības veicināšanā. Izglītības iestādes padomes mērķi un uzdevumi:
Kopienas intereses
Izglītības iestādes padomes galvenais mērķis ir pārstāvēt skolas kopienas intereses. Tā nodrošina, ka pedagogi, tiesiskie pārstāvji un administrācija ir iesaistīti lēmumu pieņemšanas procesā ,un viņu viedoklis tiek ņemts vērā skolas politikas un attīstības veidošanā.
Sadarbība un komunikācija
Izglītības iestādes padome veicina sadarbību un efektīvu komunikāciju starp dažādām iestādes pārstāvības grupām. Tā nodrošina, ka pedagogi, tiesiskie pārstāvji un administrācija strādā kopā, lai risinātu jautājumus, izvirzītu idejas un veidotu labāku mācību vidi.
Attīstības plānošana
Izglītības iestādes padome ir atbildīga par iestādes attīstības plānošanu un uzraudzību. Tā palīdz noteikt iestādes mērķus, veicināt izglītības kvalitāti, uzlabot infrastruktūru un resursus, kā arī novērtēt iestādes progresa sasniegumus.
Problēmas un risinājumi
Izglītibas iestādes padome risina iestādes problēmas un strādā pie to risinājumu izstrādes. Tas var ietvert budžeta plānošanu, personāla jautājumu atrisināšanu, konfliktu vadību un citus jautājumus, kas ietekmē iestādes darbību un attīstību.
Iesaistīšanās
Izglītibas iestādes padome veicina tiesisko pārstāvju iesaistīšanos iestādes darbībā un lēmumu pieņemšanā. Tā rada iespējas tiesiskajiem pārstāvjiem izteikt savus viedokļus, sniegt ieteikumus un piedalīties iestādes pasākumos un projektos.
Sabiedrības uzrunāšana
Izglītības iestādes padome veicina skolas sabiedrības uzrunāšanu un informēšanu par iestādes notikumiem, lēmumiem un sasniegumiem. Tā nodrošina, ka iestādes kopienai ir pieejama aktuāla un svarīga informācija un veicina atvērtu dialogu starp visām ieinteresētajām pusēm.
Izglītojamo pašpārvalde
Izglītojamo pašpārvalde ir koleģiāla institūcija sadarbības nodrošināšanai starp izglītojamiem un izglītības iestādi, kā arī izglītības iestādes pilnveides veicināšanai. Izglītojamo pašpārvalde ir svarīga sastāvdaļa mūsdienīgas izglītības iestādes dzīvē, kas ļauj izglītojamiem aktīvi piedalīties lēmumu pieņemšanā un veidot skolas kopējo atmosfēru.
Interešu pārstāvniecība
Izglītojamo pašpārvalde ir ievērojama izglītojamo balsstiesības platforma, kas ļauj pārstāvēt savas intereses un viedokļus iestādes lēmumu pieņemšanas procesā. Galvenais mērķis ir nodrošināt, ka izglītojamo viedoklis tiek dzirdēts un ņemts vērā iestādes politikas un darbības veidošanā.
Kopība un sadarbība
Izglītojamo pašpārvalde veicina kopīgas aktivitātes, sadarbību un solidaritāti starp izglītojamiem. Tā organizē dažādus pasākumus, projektus un kopīgas aktivitātes, kas veicina draudzīgas attiecības, izglītojamo savstarpējo atbalstu un pozitīvu iestādes mikroklimatu.
Pasākumi un projekti
Izglītojamo pašpārvalde atbild par dažādu iestādes pasākumu un projektu organizēšanu: tematiskās dienas, sporta sacensības, kultūras pasākumi, labdarības aktivitātes utt. Mērķis ir nodrošināt izglītojamiem interesantas un izglītojošas pieredzes ārpus mācību stundām.
Prasmju attīstīšana
Izglītojamo pašpārvalde sniedz iespēju izglītojamiem attīstīt vadības, komunikācijas, sadarbības un problēmu risināšanas prasmes. Tā sniedz iespēju izprast demokrātiskos procesus, mācīties efektīvi sadarboties un veidot dialogu ar citiem.
Komunikācijas kanāls
Izglītojamo pašpārvalde ir svarīgs saziņas kanāls starp izglītojamiem un skolas administrāciju. Tā ļauj virzīt un risināt problēmas, ar kurām saskaras skolas vides vai mācību jomā, un piedāvāt konstruktīvus risinājumus.
Līdzdalība un pilsoniskums
Izglītojamo pašpārvalde veicina skolēnu līdzdalību un pilsoniskumu, rodot iespējas izteikt savu viedokli, uzņemties atbildību un veikt iniciatīvas, kas veicina pozitīvas pārmaiņas gan izglītības iestādē, gan ārpus tās.