Karjeras nedēļas pasākumi

1.a klase

6. oktobris – Ūdens diena

Ievads
Kāds darbs ir saistīts ar ūdeni? Runāsim par ūdens attīrīšanas sistēmām, kas izskatās pēc dārza, gan tehnoloģijām, kas, iespējams, mums nākotnē ļaus izdzīvot uz citas planētas.

Piemēram: ūdens ir lielisks šķīdinātājs, tāpēc tajā var atrast dažādas vielas – gan organismam nepieciešamas, gan kaitīgas.

Uzdevums
Kopā ar klasesbiedriem uzzini trīs profesijas, kas ir saistītas ar ūdeni, un noskaidro, kā ilgtspēja izpaužas viņu darbā. Kā ir mainījies darbs ikdienā un kāpēc ilgtspēja ir nozīmīga?

Kāpēc ūdens ir ļoti svarīgs?

Tu atklāsi, ka ilgtspējīga domāšana par ūdeni un ūdens taupīšanu ir daudz plašāka un praktiskāka, nekā sākumā šķita!

1.c klase

7. oktobris – Labo darbu diena

SR: Veicināt empātiju un līdzjūtību. Sakam paldies vecākiem un iepriecinām viņus.

Mērķis: Veicināt empātiju, līdzjūtību un pateicību.
Galvenās aktivitātes: Saruna par labo darbu nozīmi ikdienā. Skolēni saka “paldies” vecākiem par rūpēm un palīdzību, sagatavo mazas pateicības kartītes vai zīmējumus, lai iepriecinātu viņus.

10. oktobris – Labo darbu diena. Cits citam diena.

SR: komplimentu kastes veidošana, komplimentu rakstīšana klasesbiedriem.

Mērķis: Mācīties izrādīt laipnību un atbalstu klasesbiedriem.
Galvenās aktivitātes: Tiek veidota “komplimentu kaste”, kur katrs skolēns uzraksta labus vārdus un novēlējumus citiem klasesbiedriem. Dienas noslēgumā komplimenti tiek nolasīti un pārrunāta pozitīvu vārdu nozīme draudzīgā vidē.

Skolotājas komentārs: Skolēni ar prieku iesaistījās labo darbu aktivitātēs un ar aizrautību veidoja komplimentus klasesbiedriem. Pasākums veicināja draudzīgu un atbalstošu gaisotni klasē. Turpmākajos pasākumos ieteicams iekļaut vairāk kopīgu praktisku labo darbu un sadarbības uzdevumu, lai nostiprinātu empātiju un komandas garu.

2.a klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Skolēni kopā ar vecākiem piedalījās Labo darbu dienā. Sadarbībā ar Bērnu slimnīcas fondu, ziedoja naudu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem.

2.b klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Labo darbu dienā skolēni kopā ar klases audzinātāju tīrīja vizuālās mākslas stundu darbam paredzētās vaskadrānas.

9. oktobris – Zemes diena

Zemes dienā skolēni devās uz Karameļu darbnīcu Jelgavā. Izvelējāmies braukt ar tramvaju  un vilcienu, jo šie transporta veidi ir videi draudzīgi.
Mērķis bija: vērot transporta kustības grafiku; veicināt drošības un uzvedības noteikumu ievērošanu gan transportā, gan darbnīcā; uzzināt, kā no karstas līstošas masas veidojas karameles; izveidot savu karameli.

Skolotājas komentārs: Braukt ar sabiedrisko transportu daudziem skolēniem ir īsts piedzīvojums- gan saraksta pētīšana, gan biļetes skenēšana un uzrādīšana kontrolierim. Karameļu darbnīcā vērot, kā darbojas strādnieki, cik tas ir grūts un atbildīgs darbs. Izdevās ļoti izzinošs pasākums.

6.b klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Skolēni kopā ar vecākiem piedalījās Labo darbu dienā. Sadarbībā ar Bērnu slimnīcas fondu, ziedoja naudu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem.

6.c klase

10. oktobris – Cits citam diena

Mācību ekskursija uz  Vizium centru Ventspilī.

Ekskursijas mērķis: motivēt ikvienu skolēnu interesēties, pētīt un apgūt dabas un inženierzinātnes, papildinot formālo izglītību ar aizraujošu un interesantu pasaules izziņas pieredzi.

VIZIUM centrā ikviens varēja iejusties futbolista, šāvēja un snovbordista lomā, izjust zemestrīces spēku, izkļūt no virtuāla labirinta, pielaikot virtuālos tautu tērpus, izbraukt pa amerikāņu kalniņiem, zīmēt virtuālajā realitātē.

“Digitālie foto triki”
Skolēni iepazina digitālās fotomākslas aspektus – digitālās attēlu apstrādes pamatprincipus un izcilus fotomākslas paraugus. Viņi apguva digitālās fotogrāfijas apstrādi un dažādu specefektu izmantošanu, praktiski veidojot oriģinālus digitālās fotomākslas darbus.

Skolotājas komentārsSkolēni varēja redzēt, dzirdēt un sajust zinātni visā tās krāšņumā, dodoties cauri spilgtākajiem atklājumiem – no elektrības līdz gaismai, krāsām un sprādzieniem.

7.a klase

10. oktobris – Cits citam diena

“Karjeras kompass. Vajadzības, vēlmes un spējas. Savu dotumu atklāšana un novērtēšana”

Pasākuma mērķis: Veicināt skolēnu pašizziņu, palīdzot izprast savas spējas, intereses un vērtības, kas ir būtiskas, plānojot savu nākotnes karjeras ceļu. Attīstīt prasmi analizēt savas stiprās puses un noteikt mērķus personīgajai izaugsmei un profesionālajai attīstībai.

Skolotāja komentārs: Pasākuma laikā 7.a klases skolēni aktīvi iesaistījās uzdevumos un diskusijās, kas palīdzēja labāk izprast savas spējas un intereses. Skolēni ar interesi pildīja praktiskos darbus un analizēja, kā viņu personīgās īpašības un prasmes var ietekmēt nākotnes karjeras izvēli. Aktivitāte veicināja sadarbību, domāšanu un pašvērtējumu.

7.b klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Skolēni kopā ar vecākiem piedalījās Labo darbu dienā. Sadarbībā ar Bērnu slimnīcas fondu, ziedoja naudu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem.

10. oktobris – Cits citam diena

Dienas mērķis:

  • Padziļināt izpratni par dažādām profesijām un karjeras ceļiem;
  • Apzināt savas un citu stiprās puses;
  • Attīstīt sadarbību, empātiju un spēju saskatīt vērtību dažādībā.

2. stunda – Profesiju apmaiņa un pieredzes stāsti (45 min)

Aktivitāte: “Manas karjeras brilles”

  • Katrs skolēns saņem kartīti ar nejauši izvēlētu profesiju (piemēram, jurists, grafiskais dizainers, IT speciālists, ārsts, uzņēmējs, psihologs, skolotājs, žurnālists u.c.).
  • 10 minūšu laikā skolēns sagatavo īsu “profesionāļa” pašprezentāciju:
    • Kāda ir šīs profesijas ikdiena?
    • Kādas prasmes vajadzīgas?
    • Kāda ir lielākā šī darba vērtība sabiedrībai?

 Pēc tam skolēni apmainās prezentācijām pāros vai nelielās grupās, runājot “no profesijas skatpunkta”.

7.c klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Labo darbu dienā skolēni kopā ar klases audzinātāju tīrīja savu klases telpu.

Mērķis: Veicināt skolēnos atbildības sajūtu, rūpes par apkārtējo vidi un piederības sajūtu savai klasei. Attīstīt sadarbības un komandas darba prasmes, veicot kopīgu labu darbu – sakopjot un uzlabojot savu klases telpu.

Skolotājas komentārs: Skolēni ar prieku un atsaucību piedalījās Labo darbu dienas aktivitātē. Visi kopīgi rūpējās par klases telpas tīrību un kārtību, strādājot draudzīgā un pozitīvā gaisotnē. Pasākums stiprināja klases saliedētību, atbildības sajūtu un lepnumu par savu skolas vidi.

8.b klase

6. oktobris – Ūdens diena

Klases stunda: “Profesijas, kas ir saistītas ar ūdens, zemi, gaisu.” 
SR: Meklē un salīdzina informāciju dažādos avotos, sadarbojas ar citiem.

8. oktobris – Gaisa diena

Angļu valodas stunda
Radošais darbs “Mana sapņu profesija”.
SR: Veicināt skolēnu interesi par dažādām profesijām un motivēt domāt par savu nākotnes karjeras izvēli. Attīstīt radošās izpausmes, spēju argumentēt savu viedokli un paust personīgo attieksmi par izvēlēto profesiju.

9. oktobris – Zemes diena

Mācību ekskursija: “Vai tu zini Vecrīgu?”
SR: Iepazīšanās ar Rīgas vēsturi, gida profesiju, sadarbojas ar citiem kopēja mērķa sasniegšana.

Skolotājas komentārs: Darbu laikā tika apspriestas dažādas profesijas, to nozīme un nepieciešamās prasmes. Skolēni aktīvi piedalījās diskusijās, izteica savas domas un pamatoja izvēles, demonstrējot izpratni par savām interesēm un iespējām nākotnē.

9.a klase

6. oktobris – Ūdens diena

Pasākuma mērķis: Paplašināt skolēnu zināšanas par dažādām profesijām, īpaši par arhitekta, gida un kartogrāfa darba specifiku. Veicināt izpratni par to, kā orientēšanās prasmes, telpiskā domāšana un precizitāte ir nozīmīgas šajās profesijās piedaloties orientēšanās pasākumā Ķīpsalā.

7. oktobris – Labo darbu diena

Skolēni kopā ar vecākiem piedalījās Labo darbu dienā. Sadarbībā ar Bērnu slimnīcas fondu, ziedoja naudu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem.

9.b klase

6. oktobris – Ūdens diena

Pasākuma mērķis: Paplašināt skolēnu zināšanas par dažādām profesijām, īpaši par arhitekta, gida un kartogrāfa darba specifiku. Veicināt izpratni par to, kā orientēšanās prasmes, telpiskā domāšana un precizitāte ir nozīmīgas šajās profesijās piedaloties orientēšanās pasākumā Ķīpsalā.

9.c klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Pasākuma mērķis: Veicināt skolēnos izpratni par labdarības un līdzcietības nozīmi sabiedrībā. Attīstīt empātiju, spēju saskatīt un novērtēt palīdzības sniegšanas nozīmi ikdienas dzīvē. Rosināt skolēnus plānot un īstenot personīgos labos darbus, veicinot pozitīvu attieksmi pret līdzcilvēkiem.

9. oktobris – Zemes diena

Pasākuma mērķis: Paplašināt skolēnu zināšanas par dažādām profesijām, īpaši par arhitekta, gida un kartogrāfa darba specifiku. Veicināt izpratni par to, kā orientēšanās prasmes, telpiskā domāšana un precizitāte ir nozīmīgas šajās profesijās piedaloties orientēšanās pasākumā Ķīpsalā.

10. oktobris – Cits citam diena

Pasākuma mērķis: Veicināt skolēnos izpratni par labo darbu nozīmi ikdienā, attīstīt empātiju un vēlmi palīdzēt citiem. Mudināt skolēnus apzināties un novērtēt savas pozitīvās rīcības, stiprinot atbildības sajūtu un līdzjūtību pret apkārtējiem.

Skolotājas komentārs:
Skolēni noskatījās īsfilmu “Mr. Indifferent” un  uzzināja vairāk par zemkopības profesijām, diskutēja par labdarības nozīmi un cilvēku līdzcietību. Sarunās  laikā skolēni dalījās ar saviem viedokļiem un pieredzi, kā arī izstrādāja individuālus labo darbu plānus.

Piektdien skolēni piedalījās aktivitātē, kurā katrs uzrakstīja uz papīra  labu darbu, ko bija paveicis šīs nedēļas laikā, un ielika to “Labo darbu burkā”. Darbības laikā valdīja pozitīva un sirsnīga atmosfēra. Skolēni dalījās ar saviem piemēriem, izrādot prieku par paveikto. Pasākums veicināja skolēnu pašrefleksiju, savstarpējo cieņu un vēlmi turpināt darīt labus darbus arī turpmāk.

10.a klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Skolēni kopā ar vecākiem piedalījās Labo darbu dienā. Sadarbībā ar Bērnu slimnīcas fondu, ziedoja naudu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem.

10. oktobris – Cits citam diena

Dienas mērķis:

  • Padziļināt izpratni par dažādām profesijām un karjeras ceļiem;
  • Apzināt savas un citu stiprās puses;
  • Attīstīt sadarbību, empātiju un spēju saskatīt vērtību dažādībā.

2. stunda – Profesiju apmaiņa un pieredzes stāsti (45 min)

Aktivitāte: “Manas karjeras brilles”

  • Katrs skolēns saņem kartīti ar nejauši izvēlētu profesiju (piemēram, jurists, grafiskais dizainers, IT speciālists, ārsts, uzņēmējs, psihologs, skolotājs, žurnālists u.c.).
  • 10 minūšu laikā skolēns sagatavo īsu “profesionāļa” pašprezentāciju:
    • Kāda ir šīs profesijas ikdiena?
    • Kādas prasmes vajadzīgas?
    • Kāda ir lielākā šī darba vērtība sabiedrībai?

 Pēc tam skolēni apmainās prezentācijām pāros vai nelielās grupās, runājot “no profesijas skatpunkta”.

11.a klase

6. oktobris – Ūdens diena

Personība kā ceļvedis profesijas izvēle.

Lekcija-saruna ar Latvijas Universitātes bakalauru psiholoģijā  Anastasiju Orlovu.

Lekcijas laikā skolēniem tika sniegta iespēja izzināt savas personības īpašības un izprast, kā tās var palīdzēt izvēlēties sev piemērotāko profesiju. Nodarbības gaitā skolēni atbildēja uz vairākiem jautājumiem, kas veicināja viņu izpratni par savām stiprajām rakstura pusēm. Pasākuma galvenais mērķis bija rosināt jauniešus apzināties savas spējas un intereses, kā arī izvērtēt, vai viņu izvēlētā profesija nav tikai aktuāla vai populāra, bet arī patiesi atbilstoša viņu personībai. Tādējādi skolēni tika iedrošināti domāt par karjeras izvēli kā par iespēju attīstīt savas prasmes un talantus jomā, kas kļūst par viņu sirds lietu.

Skolotājas komentārs: Pēc pasākuma skolēni norādīja jomas, kurās nākotnē vēlētos strādāt. Lai gan ne visi skolēni bija pieņēmuši galīgo lēmumu un dažiem joprojām bija neskaidrības par profesijas izvēli, kopumā tika izveidots plakāts, kurā atspoguļotas mūsu klases iespējamās nākotnes profesijas.

12.a klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Skolas teritorijas sakārtošana. Lapu grābšana un zaru savākšana. Klases sienu noformējuma atjaunošana un papildināšana.

Mērķis: veicināt atbildību par kopējo vidi, attīstīt praktiskas prasmes, kas noderēs turpmākajā dzīvē, stiprināt sadarbību un komandas garu, radīt estētiski pievilcīgu un drošu vidi, iedvesmot uz ilgtermiņa rūpēm par vidi.

10. oktobris – Cits citam diena

Mapes izveidošana – Kolektīva saliedēšanas aktivitātes (uzticēšanās vingrinājumi grupām).

Mērķis: pilnveidot prasmes nepieciešamā materiāla atrašanā un atlasē, vākt informāciju par klases kolektīva saliedēšanas aktivitātēm un izmēģināt  vingrinājumus praktiskās nodarbībās klases stundās.

Skolotājas komentārs: Karjeras nedēļas aktivitātes mums atgādināja, ka skolas vide ir mūsu kopīga atbildība. Tā bija lieliska iespēja parādīt rūpes par vidi un vienam par otru. Skolēni ar prieku iesaistījās visās aktivitātēs. Šādas aktivitātes palīdz saprast, ka arī mazi darbi var nest lielu labumu un gandarījumu.

12.b klase

7. oktobris – Labo darbu diena

Skolas teritorijas sakārtošana. Lapu grābšana un zaru savākšana. Klases sienu noformējuma atjaunošana un papildināšana.

Mērķis: veicināt atbildību par kopējo vidi, attīstīt praktiskas prasmes, kas noderēs turpmākajā dzīvē, stiprināt sadarbību un komandas garu, radīt estētiski pievilcīgu un drošu vidi, iedvesmot uz ilgtermiņa rūpēm par vidi.

10. oktobris – Cits citam diena

Mapes izveidošana – Kolektīva saliedēšanas aktivitātes (uzticēšanās vingrinājumi grupām).

Mērķis: pilnveidot prasmes nepieciešamā materiāla atrašanā un atlasē, vākt informāciju par klases kolektīva saliedēšanas aktivitātēm un izmēģināt  vingrinājumus praktiskās nodarbībās klases stundās.

Skolotājas komentārs: Labo darbu nedēļa mums atgādināja, ka skolas vide ir mūsu kopīgā atbildība. Labo darbu nedēļa ir lieliska iespēja skolēniem parādīt, ka rūpes par vidi sākas tepat – mūsu skolā. Lapu grābšana ne tikai sakārto teritoriju, bet arī veicina atbildības sajūtu.
Skolēni ar prieku iesaistījās skolas teritorijas sakopšanā. Redzēt viņu sadarbību un centību bija patiesi iedvesmojoši!
Šāda aktivitāte palīdz izglītojamiem  saprast, ka arī mazi darbi var nest lielu labumu. Lapu grābšana kļuva par komandas darbu, kurā katrs bija svarīgs. Lapu grābšana bija ne tikai darbs, bet arī iespēja būt kopā un darīt ko labu.